Masa

Sunday, August 7, 2011

Kenapa Tutup Aurat



Salam Ramadhan yang dirindui.. Semoga Ramadhan, Bulan Pengampunan ini menjadikan kita antara umat Nabi Muhammad yang tidak dihairani oleh Baginda.. Iaitu menjadi orang yang tidak mendapat pengampunanNya sebaik Ramadhan berlalu.. Sepanjang Ramadhan kali ini, berazamlah wahai seluruh adik-adik Nisa' dengan mendekatkan diri dengan majlis-majlis ilmu. Moga dengan ikatan syaitan dan iblis di bulan mulia ini berjaya mengurangkan cabaran untuk diri kita lebih mengenali siapa Pencipta kita dan apa kesucian agama yang sedang kita dokong ini.

Pada kali ini, kakak ingin berkongsi dengan adik-adik semua tentang Kuliah Ust Zaharuddin Hj Abdul Rahman. Kenapa Tutup Aurat??.. Kesimpulan mudah yang boleh dibuat ialah kerana tinggi dan prestijnya Islam itu sendiri sehingga Islam telah menetapkan kod etika berpakaian yang sekaligus mengangkat orang-orang yang menganuti agama Islam tersebut. Sayang tak sayang agama kita kepada kita sebagai penganutnya. Justru, gunakanlah peluang 'Saluran Maya' di zaman ini, untuk kita melarikan diri dari terjerumus ke Lembah Kejahilan.. Begitu banyak medan-medan ilmu yang mampu kita manfaatkan.

Akhir sekali, selamat menikmati kuliah ini. Moga dapat kita sampaikan kepada yang lain. Terutama kepada keluarga terdekat kita, sahabat handai dan orang di sekeliling kita. Selamat beramal, salam Mahabbah dari kami Krew Nisa' Sabah & Selamat Berpuasa

No comments:

Salam Nisa'

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Alhamdulillah, puja segala puji hanya untukNya. Yang memiliki seluruh alam ini. Selawat serta salam buat junjungan besar kita, manusia agung kekasih Allah, para sahabat dan keluarga baginda saw, serta seluruh tentera Allah di muka bumiNya yang Maha Luas ini.


Seiring hembusan bayu yang tiada henti bertasbih memuji keagunganNya, maka Nisa' Sabah muncul menyahut seruan dakwah dalam satu lagi siri metode perjuangan. Mencuba sesuatu.. Mencari ruang.. Mengisi kekosongan.. Andai di situ adanya Islam, pasti gerak tidak terhenti.

Semoga siri pertemuan selepas ini memberi makna mendalam.. Membawa erti hakiki..

-Salam Manis Seuntai Kasih Dari Nisa' Negeri Di Bawah Bayu-