Masa

Friday, July 30, 2010

Kenapa wanita berpakaian sexy ? ?

Kata-kata dari ceramah Ustaz Firdaus dari JAIJ

Umat Islam di seluruh dunia ialah seramai 2 billion orang, nisbah 1 dari 4 orang penduduk di dunia. Malangnya kita tidak bersatu menjadikan kita menjadi alat tunggangan orang Barat/Yahudi sahaja. Kita umpama dikawal dengan remote control. Mereka yang mengawal ekonomi, budaya dan peradaban manusia sekarang ni. Kita? follow jer… ok aku nak ko lady gaga – kita pun lady gaga. Aku nak ko pakai fesyen ni , kita pun ikut. Trendy la kononnya tu. Aku nak ko bangun malam – kita pun bangun malam tetapi bukan kerana nak solat malam tetapi nak tengok EPL – tak lama lagi world cup. Aku nak ko layan FB – kita pun sampai ketagih FB.

Bayangkan jika kita seramai 2 billion ni bangun serentak, kemudian dengan masa yang sama mengikut waktu masing-masing tapi tetap masa yang sama jerit serentak “ALLAH HUAKBAR!!!!!”

Mau gegak gempita, gerun musuh kita dan silap-silap boleh runtuh bangunan dibuatnya. Tapi tulah malangnya kita tak bersatu. Dalam negara kita pun tak bersatu apa lagi nak satukan sedunia. Kita ibarat buih-buih di lautan.

Namun apa yang telah termaktub dalam Al-Quran sebelum Kiamat nanti, Muslimin Islam akan menang, akan muncul Nabi Isa Al-Masih yang akan memimpin dunia Islam.

Lagi satu ceramah Ustaz Firdaus berkenaan dengan wanita berpakaian sexy. Wanita berpakaian sexy kerana lelaki. Mereka berpakaian begitu kerana kaum lelaki suka tengok. Kaum lelaki tidak mencegahnya kerana suka cuci mata. Tak tau nanti mata kena cuci kat Akhirat besok.

Cuba lelaki pakat-pakat tidak suka dengan perempuan pakaian sexy. Kalau jumpa jer perempuan berpakaian sexy pakat tengking.. “Balik!!!!! pakai pakaian sopan sikit!”. Kalau tak semua pun, 50% jer lelaki buat camni, pasti perempuan pun tak berani nak pakai sexy lagi. Ni tidak, siap ngurat lagi, sambil menjeling … mana tak perempuan tu makin getik.

Cakap memang mudah kan tapi nak praktikkannya yang payah. Ada seorang rakan blalang_group yang imannya tak setipis bawang berani menegur gadis kota jirannya yang berpakaian sexy. Kalau senipis kulit bawang hanya dalam hati jer. Lihat luahan hati beliau yang bertajuk Gadis Kota x boleh ditegur.

Aku nak berkongsi satu sketsa kehidupan yang berlaku di Ibu Kota KL nie.
Ia berlaku kepada aku sendiri semalam pas balik dr keja.

Lepas g amik anak aku kt umah jiran (mengasuh); aku pun berjalan balik. Kebetulan time yg sama ada sorang makwe yang cun, putih gebu kulitnya, galak matanya, panjang keperangan rambutnya berjalan bertentangan dihadapan aku. Tambahan pulak makwe tu hanya mengenakan ‘tube’ dipadankan dengan jeans ketat pada badanya. Lantaran berpakaian sebegitu telah menampakkan dengan jelas dadanya yg gebu lagi cantik tu.

Sebagai seorang lelaki, mungkin sikit sangat yg dapat menahan godaan sebegini. Rezeki di depan mata pasti x dilepaskan. Tapi bukan itu yg nak aku ceritakan. Aku yg bukan seorang ustaz nie & yg x la berapa alim nie x macam mana tah gatal mulut petang tu…aku tegur makwe nie.
“Tutup la sikit dada tu….nampak jelas sangat!”
Bukan apa, sebab aku nampak kt situ ramai orang lalu lalang. dengan budak balik sekolahnyer. ..orang2 tua yg dok bersembang tepi2 warong…malu la sikit!

Lantas aku disergah. “Apa ko cakap?…yg ko sebok apsal?…aku punya pasal la….kau kau…aku aku!”. Korang x kecut perut ker makwe yg kita sangka lembut tu boleh sergah lelaki yg lebih tua dari dia?

Aku pun cuba slow talk dengan dia…Adik.. .jgn la pkai cam tu…malu la kat orang…Pada kali nie aku ditengking yang aku rasa ramai jiran2 yg dengar…”Aku punya suka la apa aku nak pakai. Ko jgn carik pasal…ko baru jer duduk kat sini, aku dh lama kat sini….jgn carik pasal!”

Aku terus blah…bukan aku takut…tp aku malu kt jiran2…ye la bising2 cam tu…mesti diorang ingat gaduh ker mende ker…

Persoalan aku kepada rakan2 sekalian….
1) mana pergi lemah lembut wanita Melayu sekarang nie?…
2) kenapa hilang adap sopan kita….
3) kenapa berasa bangga berpakaian begitu?
4) Mak bapak x marah ker anak dara diorang berpakaian sebegitu?
5) dan yang jawapan yg paling aku nak dengar dari kawan2 (terutamanya perempuan2 Melayu)….kenapa dah TAK BOLEH TEGUR KORANG NIE?

Hidup ini singkat, mari kita saling berpesan!
Jadilah masyarakat yg Prihatin. Sayangilah keluarga & orang2 d sekeliling kita.

(sumber : http://www.isuhangat.net/2010/05/13/kenapa-wanita-berpakaian-sexy/)

No comments:

Salam Nisa'

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Alhamdulillah, puja segala puji hanya untukNya. Yang memiliki seluruh alam ini. Selawat serta salam buat junjungan besar kita, manusia agung kekasih Allah, para sahabat dan keluarga baginda saw, serta seluruh tentera Allah di muka bumiNya yang Maha Luas ini.


Seiring hembusan bayu yang tiada henti bertasbih memuji keagunganNya, maka Nisa' Sabah muncul menyahut seruan dakwah dalam satu lagi siri metode perjuangan. Mencuba sesuatu.. Mencari ruang.. Mengisi kekosongan.. Andai di situ adanya Islam, pasti gerak tidak terhenti.

Semoga siri pertemuan selepas ini memberi makna mendalam.. Membawa erti hakiki..

-Salam Manis Seuntai Kasih Dari Nisa' Negeri Di Bawah Bayu-