Masa

Wednesday, September 30, 2009

Sembang2 Ukhuwah

Assalamualaikum..

Sekadar perkongsian buat sesiapa yang sudi membaca.. Hehe.. Posting kali ni informal sket.. Harap xde sapa2 yang cemburu.. Alang2 nak promosi sekalila.. Kot2 ada sapa2 yang sudi nak jadi authors dalam Laman Nisa' Sabah, boleh memohon.. Hehe.. Saya dah dapat kebenaran dah.. (Haha).. Tapi betul ni, sapa2 pun boleh memohon.. Diluluskan atau tidak kita tengok kemudian.. Lebih2 lagi, kalu ada sebarang perkongsian yang ingin dilakukan, sangat2 dialu2kan.. Boleh contact Krews NISA Sabah dimana2 talian..

Mm.. Nak criter ape erk??.. PASCA Ramadhan ni, banyak yang berubahkan??.. Of course la, bukan Ramadhan pun still akan ada perubahan.. Cuma apa yang saya sangat pasti, masa terlalu cepat berlalu. Alangkah ruginya kita, kalu kita masih d takuk yang lama kan??.. So, saya nak seru pada semua, jomlah kita tingkatkan amalan.. Tingkatkan kemahiran.. N tingkatkan apa2 yg boleh ditingkatkan.. Masa xkan menunggu kita.. Rasanya masih terngiang2 lagi pengumuman Ramadhan kat tv yang lalu, alih2 sekarang ni kita dah berada di 11 Syawal.. Alamak, puasa sunat 6 xstart lagi!!.. Uhuh.. Bah (tune Sabah), jom start Puasa Enam..

K la.. Bila2 masa kita sambung balik erk.. Dah nak bersiap balik kerja ni.. Hehe.. Mengisi sedikit masa yang kosong.. Actually xda masa kosong pun.. Kena pandai2 cari ruang n peluang.. Mungkin lepas2 ni ada banyak benda yang kita ble share.. Semoga masih ada kesempatan lain untuk kita bersama.. InsyaAllah.. Ameen..

Buat adik-adik mahasiswi NISA Sabah khusunya n NISA SeMalaysia amnya, cuti raya dah berakhir.. Nak honeymoon tu jangan lama sangat.. Keje kuliah dah banyak menanti tu.. Macam amik dari pengalaman sendiri jerk??.. Hehe.. Selamat kembali ke kampus masing-masing.. Timbalah ilmu setinggi langit.. N jangan pernah sekali lupa ke bumi, sedang kita berpijak di bumi Allah yang Maha Luas ini.. Kami di sini, menanti dengan penuh harap agar butir2 ilmu yang ditatang dapat dimanfaatkan sepenuhnya tatkala masing2 kembali ke masyarakat, medan sebenar kita.. Jangan pernah ada rasa ingin berseronok n melepaskan tanggungjawab yang dipikul oleh setiap kita yang bergelar daei.. Ayuh, kita hayun langkah bersama.. Walau bukan di medan yang sama!! Bersemangatlah wahai puteri2 harapan agama..

-Minda Pengarang Jemputan-

No comments:

Salam Nisa'

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Alhamdulillah, puja segala puji hanya untukNya. Yang memiliki seluruh alam ini. Selawat serta salam buat junjungan besar kita, manusia agung kekasih Allah, para sahabat dan keluarga baginda saw, serta seluruh tentera Allah di muka bumiNya yang Maha Luas ini.


Seiring hembusan bayu yang tiada henti bertasbih memuji keagunganNya, maka Nisa' Sabah muncul menyahut seruan dakwah dalam satu lagi siri metode perjuangan. Mencuba sesuatu.. Mencari ruang.. Mengisi kekosongan.. Andai di situ adanya Islam, pasti gerak tidak terhenti.

Semoga siri pertemuan selepas ini memberi makna mendalam.. Membawa erti hakiki..

-Salam Manis Seuntai Kasih Dari Nisa' Negeri Di Bawah Bayu-