Masa

Wednesday, January 28, 2009

NISA' INDOOR GAMES 2009

Alhamdulillah, dengan semangat kesukanan akhirnya NISA' Indoor Games 2009 Peringkat Negeri Sabah dapat berlangsung dengan jayanya walaupun kami sedar, kamilah negeri yang terakhir melaksanakan NISA' Indoor Games..("_,)Maaf ya Kak Mas..(Hehe).. Sekalung tahniah dan penghargaan buat Nisa' Kawasan Kota Kinabalu yang telah berjaya melaksanakan impian bersama kita ini. Juga setinggi-tinggi penghargaan buat semua yang turut sama menjayakan program NISA' Indoor Games 2009 kali ini. Semoga usaha kecil kita ini, dapat membuka mata setiap mereka yang punya cita untuk menyebarkan syiar ISLAM di muka bumi SABAH ini.

Seramai 8 kontinjen yang mewakili seluruh pelusuk Sabah berjaya menunjukkan semangat yang begitu jitu dalam setiap permainan yang dipertandingkan. Apapun, tahniah dan syabbas dari kami krew NISA' Sabah dan sampai berjumpa lagi di lain masa.

Permainan Karom yang dipertandingkan

Kak Qamm, lain jak lirikan mata tu.. Perang saraf ya??..

Tahniah adik.. Antara kata yang dilafaz oleh Puan Pengarah kita
yang menyampaikan hadiah buat pemenang Pertandingan Mewarna Kanak-kanak.

Boleh tahan kan adik-adik kita ni mewarna?..

Di sebelah petangnya pula, berlangsung Majlis Perasmian dan Penutupan NISA' Indoor Games 2009 bertempat di Masjid Negeri yang disempurnakan oleh wakil Pengarah Bahagian Sosial, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM Sabah), Ustazah Siti Fatimah.

Terima kasih atas sokongan dan kerjasama. Sampai berjumpa lagi.


Antara pemenang Cabutan Bertuah mewakili Persatuan SAHABAT, Saudara Muallaf kita.


Anak-anak PASTI kita yang turut menyumbang dalam menjayakan NISA' Indoor Games dengan menyampaikan persembahan yang cukup menawan hati yang hadir.

Jawatankuasa penganjur yang telah bertungkus lumus.. Tahniah..
Kata mereka, NISA' best!! Apa kata anda??..

1 comment:

Jonah said...

Thoughtful blog, thanks for sharing

Salam Nisa'

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Alhamdulillah, puja segala puji hanya untukNya. Yang memiliki seluruh alam ini. Selawat serta salam buat junjungan besar kita, manusia agung kekasih Allah, para sahabat dan keluarga baginda saw, serta seluruh tentera Allah di muka bumiNya yang Maha Luas ini.


Seiring hembusan bayu yang tiada henti bertasbih memuji keagunganNya, maka Nisa' Sabah muncul menyahut seruan dakwah dalam satu lagi siri metode perjuangan. Mencuba sesuatu.. Mencari ruang.. Mengisi kekosongan.. Andai di situ adanya Islam, pasti gerak tidak terhenti.

Semoga siri pertemuan selepas ini memberi makna mendalam.. Membawa erti hakiki..

-Salam Manis Seuntai Kasih Dari Nisa' Negeri Di Bawah Bayu-