Masa

Monday, December 29, 2008

Salam Maal Hijrah 1430H


DOA AKHIR TAHUN

wahai TUHAN, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang ENGKAU tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan ENGKAU tidak redha dan tidak melupakkannya. Dan aku telah melakukkannya di dalam keadaan dimana ENGKAU berupaya untuk menghukumku, tetapi ENGKAU mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMU, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian, daripada apa yang ENGKAU redhainya dan ENGKAU menjanjikan ku dengan pahala atas yang demikian itu. Maka aku memohon kepadaMU.
Muharram datang kembali dalam usianya 1430 Hijrah. Semoga kita dapat menghayati pengertian HIJRAH dengan sesungguhnya agar implimentasinya membuahkan keimanan yang ampuh dari segala anasir-anasir yang bertebaran disepanjang laluan kehidupan kita.


DOA AWAL TAHUN
wahai TUHAN, ENGKAU lah yang kekal abadi, yang qadim, yang awal dan ke atas kelebihanMU yang besar dan kemurahanMU yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. kami memohon pemeliharaan daripadaMU, di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usahayang mendekatkan ku kepadaMU, wahai TUHAN yang maha Agung dan maha Mulia

1 comment:

Fairfield Doors said...

Lovely blog thanks for taking the time to share this.

Salam Nisa'

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Alhamdulillah, puja segala puji hanya untukNya. Yang memiliki seluruh alam ini. Selawat serta salam buat junjungan besar kita, manusia agung kekasih Allah, para sahabat dan keluarga baginda saw, serta seluruh tentera Allah di muka bumiNya yang Maha Luas ini.


Seiring hembusan bayu yang tiada henti bertasbih memuji keagunganNya, maka Nisa' Sabah muncul menyahut seruan dakwah dalam satu lagi siri metode perjuangan. Mencuba sesuatu.. Mencari ruang.. Mengisi kekosongan.. Andai di situ adanya Islam, pasti gerak tidak terhenti.

Semoga siri pertemuan selepas ini memberi makna mendalam.. Membawa erti hakiki..

-Salam Manis Seuntai Kasih Dari Nisa' Negeri Di Bawah Bayu-