Masa

Wednesday, November 19, 2008

Lensa Program Wake Up Muslimah

Tinta NISA' Sabah

Alhamdulillah, dengan izin Yang Maha Esa, Program Wake Up Muslimah dapat berjalan dengan jayanya. Seramai 44 orang peserta seluruh Sabah berjaya menghadirkan diri dalam program kali ini.

Buat pertama kalinya, Nisa' Negeri Sabah merakamkan ucapan terima kasih atas sumbangan, sokongan dan bantuan daripada semua yang terlibat atas komitmen dan kesungguhan yang ditunjukkan. Setinggi-tinggi penghargaan jugak buat kakak2 Dewan Muslimat PAS Kawasan Tawau yang sudi memberikan SPONSER makanan sepanjang program berlangsung. Semoga usaha kita yang kecil ini memberikan impak yang besar kepada medan dakwah di bumi Sabah ini khususnya dan Malaysia amnya.

Dari sudut kacamata sebagai seorang ajk merangkap peserta, melalui 4 SHARING SESSION yang diadakan, program ini berjaya mengupas dan membincangkan dengan lebih mendalam bentuk pendekatan usrah untuk remaja yang lebih menarik dan kontemporari sesuai dengan jiwa remaja hari ini. Ia turut diakui oleh peserta yang lain dan ini dibuktikan dengan beberapa tindakan susulan yang akan di ambil oleh Nisa' Kawasan sebaik kembali ke kawasan masing-masing.

Apa yang diharapkan oleh penganjur, semoga dengan adanya pengisian seperti ini, akan menganjakkan lagi usaha dakwah di kalangan masyarakat Sabah khususnya. Kesungguhan yang ditunjukkan oleh setiap peserta memberikan keyakinan yang mendalam dalam setiap hati-hati yang berada di situ pada ketika itu, bahawa MASYARAKAT SABAH mempunyai potensi yang cukup besar untuk berubah dan menerima ISLAM sebagai cara hidup secara menyeluruh.


Lensa NISA' Sabah

Sharing Session 1: Permasalahan Usrah Remaja Muslimat - SWOT


Pembentangan wakil Nisa' Kota Belud dalam sesi slot yang pertama


Sharring Session 2: Teen Circle Centre Management


Sharing Session 3: Presentation In-Team (Nisa' setiap kawasan)


Sharing Session 4: B.O.S in Nisa'
(pada sebelah malam)

Presentation In-Team by uNITE


Program tidak habis disitu...

Bagi sahabat2 yang jauh, kesempatan berada di Tawau tidak akan di sia-siakan begitu sahaja. Sebaik program tamat pada keesokan harinya, misi bermula dengan rancangan 'shopping' di bandar Tawau. Keropok Amplang antara 'benda' yang tidak akan terlepas pandang oleh sesiapa sahaja yang berkunjung ke Tawau. Kan Kak Suraya?.. ("_,)..


Next mission is.. berkunjung ke rumah Kak Hajjah Hasnah di Taman Backeley, Jalan Apas.. Masuk ke rumah sahaja, kami dihidangkan dengan BEROBBOK, sejenis bubur nasi + jagung, masakan suku kaum Bugis.. Mmm.. sedapnya..

Juga tak ketinggalan ziarah sahabat Nisa' 3K- Kota Kinabalu, Kota Belud dan Kudat- ke rumah sorang sahabat Nisa' yang baru menimang cahaya mata di Taman Wawasan

Tidak ketinggalan..
Kenangan bersama mujahid kecil.. Muhammad Aliff Dzakuan..

Pasti banyak yang diperolehi dalam perjalanan kali ini. Semoga ia memberi manfaat buat semua yang terlibat. Sampai ketemu lagi, salam manis seuntai kasih.. Dari krew Sahabat NISA' Sabah..

No comments:

Salam Nisa'

Bismillahirrahmanirrahim..
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Alhamdulillah, puja segala puji hanya untukNya. Yang memiliki seluruh alam ini. Selawat serta salam buat junjungan besar kita, manusia agung kekasih Allah, para sahabat dan keluarga baginda saw, serta seluruh tentera Allah di muka bumiNya yang Maha Luas ini.


Seiring hembusan bayu yang tiada henti bertasbih memuji keagunganNya, maka Nisa' Sabah muncul menyahut seruan dakwah dalam satu lagi siri metode perjuangan. Mencuba sesuatu.. Mencari ruang.. Mengisi kekosongan.. Andai di situ adanya Islam, pasti gerak tidak terhenti.

Semoga siri pertemuan selepas ini memberi makna mendalam.. Membawa erti hakiki..

-Salam Manis Seuntai Kasih Dari Nisa' Negeri Di Bawah Bayu-